martes, 13 de julio de 2010

EL CORREU DE L'ALEGRIA

Em vull pronunciar aquesta nit ditxosa i xafogosa d'estiu sobre el món d'internet.

Per a mi és una gran sort i un avanç molt i molt fort de la societat en general poder disposar d'internet i gaudir de totes les opcions que es revelen i poden crear i fer des de i a través de la xarxa.

Com tota cosa en aquesta vida, tot depèn de les intencions que tinguem amb el seu ús. Pe`ro internet no és una cosa bona ni dolenta. No obstant, pot resultar molt beneficiosa o molt perjudicial també.

Em sap greu però estic arribant a la saturació de ràbia i impotència contra els que defineixen el programa educatiu del nostre país.

A mi el que més em preocupa i el que més reitero sempre és el tema de l'educació.

Sabem quantes i quantes incògnites ens resoldria viure en un lloc on eduquem amb positivisme, ganes i llibertat als nostres infants i joves? Donant-los les eines pertinents per a ser feliços o per a, millor dit, voler aspirar a buscar la felicitat, a través de l'esperit de voluntat, dignitat i treball just, respecte als altres i opinió crítica i pròpia per a poder valorar, jutjar i decidir?

El mónn seria millor. I no perquè hi viuríem sense problemes o en una utopia, sinó perquè estaria format per més persones justes i honestes de les que ara té.

I no em vull ni em penso rendir en el camí de mirar de solucionar a petita escala i en els mitjans que em siguin possibles a mi.

Atenent bé a la gent a la meva feina, fent escrits divulgatius, educant als infants que estan al meu voltant amb ideals i principis, usant el meu esperit crític i respectant als demés. Parlant sense embuts quan fa falta i deixant fer als demés quan no em perjudiquen a mi.

En fi, no hem de claudicar si creiem que sabem què fer per a estar més a prop de viure en un món més just i menys descabellat cada dia.

Cada dia podem despertar-nos, respirar profundament, sentir la nostra energia interna i agraïr el fet de tenir el que tenim i poder gaudir del que gaudim, alhora que ens preparem mentalment per a la petita lluita que ens toca lliurar a cada jornada.

Amb un somriure a la cara i una mirada directa i sencera ajudarem molt a que les coses se'ns facilitin i ens passin de forma més lleugera i humil. De manera més pertinent.

I en mig d'aquesta jornada que es repeteix cada dia d'una forma completament diferent, podem agafar l'ordinador i dedicar una estona a internet. Que si correus a amistats allunyades, que si consultes de temes d'interés... El que sigui.

Internet no és el problema si tenim uns valors i uns bons criteris.

El problema són els que no volen que els ciutadans tinguem prou criteri com per a sel.leccionar la merda podrida de la fruita bona per a menjar.

No hay comentarios:

Publicar un comentario